"Of all the words of mice and men, the saddest are, "It might have been." Kurt Vonnegut

сряда, 27 април 2016 г.

24 часа мама

Ако се случват великденски чудеса,

моля,

нека започнат довечера

с 8-часов сън!

Всеки ден се изненадвам колко е наближил празникът.

А още нямаме яйца, не сме измислили как ще ги боядисаме

(кой пусна мухата за вредните бои за яйца?),

не сме избрали рецепта за козунак.

Едно кръгло великденско нищо.


***
Междувременно, имаме нови съседи над нас - с куче.

Разбрахме, когато снощи се разлая и Мая,

докато си играеше на земята,

толкова се стресна, че веднага се качи върху дивана.

Уж обяснявахме, че "бау бау" не е вкъщи, уж се успокои.

3 часа по-късно Мая уж отиде да спи в спалнята.

4 часа по-късно заспа и Ради.

Още половин час по-късно отидох да проверя дали Мая спи,

за да пренеса и Ради.

Госпожицата веднага скочи и ми вика ухилено "Мамоуу!"

После посочи празното местенце от леглото до нейната кошарка и ми вика "тук! тук!"

Наместих се до нея и се почнаха едни разкази, един смях, молби за приказка...

Пък аз,

"лоша мама",

си мислех, че вече е 0:30 ч.

и ми се спи, а трябва да се къпя... и да подреждам, и да мия, и да изчакам пералнята...

и да спя, преди Ради отново да огладнее.

Но на Мая й се приказва

и иска да ме гушка,

и да ме целува - по едната бузка, по другата бузка, по нослето и по челцето.

В този така задушевен момент

кучето над нас започна да тича...

явно е голямо, защото се чу едно внушително "тупур-тупур"

и за финал тракане на нокти по плочки.

Мая скочи и седна в кошарата.

Започна да гледа нагоре уплашено, все едно ей сега ще дойде при нас.

Набързо ме изпрати да доведа Ради при нас, за да не е самичка в хола.

След това ми хвана и двете ръце и

заспа.

***
Измъкнах се тихо и подхванах задачите.

Някъде след 2 и 30 сгъвах един милион миниатюрни бебешки дрехи,

докато чаках втората пералня да свърши,

вече ми се затваряха очите

и мислено се бях пренесла в леглото,

когато

Вили дойде с будна Ради.

Ухилена.

Не толкова гладна, колкото

разсънена.

И тъкмо стигнахме момента на унасяне,

когато

дойде центруфугата,

а пералнята поиска да се разходи из кухнята.

За щастие, се отказа от по-дълги маршрути,

но Ради отново се разсъни.

Докато заспи отново,

аз вече бях бодра.

Четох книга в леглото.

Стана ми интересно.

Не разбрах на коя страница съм заспала.

***
Ради се събуди към 6 ч.

Рев.

В суматохата изтърва биберона между кошарата и леглото.

Днес карахме без.

Чудя се дали да го вадим.

Към 7 ч. вече всички бяхме в хола, готови за закуска.

И започна нов ден.

"арт-заниманията" започнаха от сутринта
хвърлихме око на новия-стар кът за игра, в който най-после се престрашиха да влязат


Няма коментари: