"Of all the words of mice and men, the saddest are, "It might have been." Kurt Vonnegut

събота, 13 октомври 2012 г.

"... ewig mein, ewig dein, ewig unß"

Бетовен към неговата мистериозна безсмъртна любима

Знаете ли, че

има хора, които не четат книги

има хора, които не слушат не-модерна музика

има хора, които дори не слушат не-чалга музика

има хора, които повтарят, че не обичат операта, без дори да са видяли що за животно е

има хора, които не са чували за Бетовен и нямат желание

Горките хора. Мир на празното им съществуване.


Но ние сме от друга порода, нали?

Ние не сме прочели почти нищо, далеч сме от мисълта, че сме изслушали най-добрите албуми на света, може и да не сме били на опера и да познаваме Бетовен съвсем задочно...

обаче

нашата порода ни кара като хрътки да душим и преследваме още и още. "Хип хип ура" за трескавото ни съществуване!

Какво ново покрай мен?

Хм, не е малко...

в отпуска съм

чета за първи Джеймс Клавел и "Цар плъх" (благодарности към Вио)... въпреки че засега съм прочела едва една трета от нея, съм много доволна да усетя духа на Ремарк... определено сериозна находка за мен

угаждам си с гледане на филми с татко по никое време, сред които "Безсмъртна любима"/ Immortal Beloved, посветен на Бетовен... решено е - това е най-любимият ми филм! въпреки че не се гордея колко рев щеше да има, ако бях сама...



и още по-голямата новина - снощи бях за първи път на опера! гледахме "Травиата" на Верди във Фестивалния комплекс... прекрасно преживяване... въпреки че не усетихме никаква химия между главните герои и, честно казано, поне за мен, се получи комично :)

Обаче Бетовен и неговата безсмъртна любима...

съчетани с 3-дневно гостуване на маминка и дядо в Шумен, с които посветихме вечерите само и единствено на разговори и спомени от преди... хм, повече от 50 години...

определено ме настройват на оптимистична вълна. С две думи и едно "е" - слънчево ми е :)


2 коментара:

Violka-Antevasin каза...

Аз я прочетох Плами :) - много съм доволна, много ми хареса!!!
А този филм толкова дълго стои във "филми, които искам да гледам", но още не съм го направила.

По повод неизслушаните албуми - се сещам за онези 2-3 тома, които видяхме в книжарницата - едва ли един живот ще ни стигне да преслушаме всичко :D:D

Plamena Markova-Koleva каза...

Вио, и аз я прочетох! Хареса ми неочакваната гледна точка в книгата :)

Хаха, точно за онези книги си мислех, докато го писах :D