"Of all the words of mice and men, the saddest are, "It might have been." Kurt Vonnegut

събота, 22 януари 2011 г.

Детските мечти са, за да се сбъдват

Била съм в първи клас, когато (кой знае защо) са ми подарили кулинарната книга "Руска трапеза". Много обичах да гледам страниците със снимки и да си казвам, че един ще направя точно такъв варен език (и досега ми изглежда много красив на снимката) или рибена солянка с разтегаи, или пирожки с гъби, или "пожарските" кюфтета (аз им виках пожарникарските кюфтета), или (разбира се) блини с хайвер, или "курник", или плодов мус...

Всички ще ги опитам. Важното е, че началото се постави днес. С борш.

На практика това е вкусна и лесна супа със задължителните червено цвекло, зеле, 1 супена лъжица оцет и 1 супена лъжица захар. От там нататък всеки готвач добавя, каквото пожелае. Аз си го докарах абсолютно постен - с лук, моркови, домати и чесън (и дафинов лист за аромат). За допълнителен разкош се сервира с малко сметана и магданоз. Аз нямах нито сметана, нито магданоз, но пак си ми беше разкошно.

Любопитно

Въпреки че не е традиционно руско хапване (идва от Украйна), боршът толкова се усладил, че хората започнали да го ядат почти при всяко хранене. Смята се, че от там произлиза думата "переборшчить" или "да прекаля с нещо" :)

3 коментара:

Unknown каза...

Ако има нещо което да мразя - това е червеното цвекло, но руската кухня има много добри попадения.

Petya каза...

Браво! Добро начало и добър апетит!

Plamena Markova-Koleva каза...

Въпрос на вкус, Емо. Аз например изобщо не обичам едно друго нещо от рецептата - сланина, затова и не сложих :)

Благодаря, Петя!